25 juny 2026

Gran exposició del pintor barroc Marià Colomer a Vic

L’Ajuntament de Vic i el Bisbat de Vic han presentat l’exposició «Marià Colomer, els últims barrocs», una mostra dedicada a recuperar la figura de Marià Colomer i Parés (1743-1831), considerat l’últim gran pintor barroc català. Tot i la seva extensa i valuosa producció artística, fins ara havia estat pràcticament oblidat en la història de l’art català.

Una exposició per a redescobrir el barroc 

L’exposició es pot visitar del 20 de juny al 27 de setembre a l’església de la Pietat de Vic i reuneix una trentena d’obres procedents de museus, arxius i col·leccions particulars de Catalunya. La mostra s’organitza en quatre àmbits que expliquen el context històric de Vic en el segle XVIII, la religiositat de la ciutat, el cambril dels Sants Màrtirs i la trajectòria artística de Colomer.

La regidora de Turisme, Anna Alemany, ha destacat que aquesta iniciativa reforça la voluntat de Vic de consolidar-se com una de les capitals del barroc català i de posar en relleu el patrimoni artístic de la ciutat.

 

La restauració del cambril 

L’exposició també serveix per a inaugurar la restauració del cambril dels Sants Màrtirs, considerada l’obra més ambiciosa de Colomer i una de les joies del barroc català. La restauració, iniciada en el 2020 i culminada en el 2026, ha suposat una inversió de 178.583 euros i ha permès de recuperar 800 metres quadrats de pintura mural i elements decoratius.

Durant els treballs es va produir una troballa inesperada: sota una capa de pintura verda van aparèixer pintures originals de Colomer que es consideraven perdudes. Es tracta de vuit figures monumentals que representen les virtuts teologals i cardinals, completant així el programa iconogràfic del conjunt.

 

Un llegat artístic recuperat 

Segons el comissari de l’exposició, Francesc Miralpeix, fa una dècada només es coneixien una desena d’obres de Colomer, mentre que avui ja s’acosten al centenar. Aquest descobriment confirma la rellevància d’un artista que va mantenir viu el llenguatge barroc fins al segle XIX, especialment en l’àmbit religiós.

 

Un projecte amb continuïtat 

La iniciativa s’emmarca dins Primavera Barroca, projecte impulsat per la Generalitat per difondre el patrimoni barroc català. A més de l’exposició, s’han programat visites guiades, conferències i itineraris culturals. També s’està preparant un nou oratori dedicat als Sants Màrtirs, que s’estrenarà l’any 2027 i connectarà la tradició barroca amb el segle XXI.

Newsletter

Si vols rebre el nostre bulletí en el teu correu, inscriu-t’hi.

© 2019 Bisbat de Vic Tots els drets reservats. Avís legal
Bisbat de Vic, C/ Santa Maria, 1 – 08500 VIC
Tel. 938832655 – Fax: 938894389 - Contacte
Baked by Digital Bakers